Lehetőség

Az optikai piac.

A nemzetközi hatékonysági mutatókat vizsgálva megállapítható, mintegy 30 %-os tartalék van a magyar optikai piacban. 150 új optika nyitása. 150 profitábilis vállalkozás lehetősége.

Milyen lehetőségeket nyújt az optikai piac?

Nemzetközi áttekintés

Nemzetközi optikai piac prognózis
Év Milliárd $
2019 164 $
2020 172 $
2021 180 $
2022 190 $
2023 200 $
2024 210 $
2025 221,33 $
2026 235 $
2027 255,34 $

Európa a globális piacból 26%-ot hasít ki, mely 2019-ben 36 milliárd US$ forgalmat jelentett a kontinens optikai piaca számára. Míg globálisan 8%-os, addig Európában 3,5%-os növekedést tervez a piac.

Jelentős különbségeket mutat az optikák száma az európai országok között. A legtöbb optika (10.000 főre vetítve) Cipruson (2,69) található, míg ehhez képest hazánkban (1,13) jelentősen az európai átlag (1,41) alatt van ez a szám.

Fontos mutató, az úgynevezett hatékonysági mutató, mely az adott ország optikai piac szemüvegviselőinek (%) és az optikák számának (10.000 főre vetítve) hányadosa.

Az összehasonlításban Csehország és Lengyelország hasonló gazdasági környezetet jelent az optikai piac számára, mint Magyarország, illetve Dániában az optikák száma közel azonos hazánkéval.

 

Magyarországi piaci helyzet

A mellékelt grafikonon is látszik, hogy hazánk optikai piacának hatékonysága korrekcióra szorul. Ez magában foglalja az optikák számának növekedési lehetőségét (Lengyelországi adatokkal számolva ez +110 optikát jelent hazánkban), illetve az éleslátás vizsgálatok számának növekedését és azok minőségének fejlesztését.

A magyar optikai piac kiskereskedelmi szereplői között egy jelentős nemzetközi hálózatot, a GrandVision optikai óriást 150 üzlettel, egy hazai tulajdonú láncot, az OpticWord cégcsoportot közel 50 bolttal, illetve független optikákat találunk, összesen közel 800 egységgel.

Magyarországi optikai piac
Ország Millió Ft
Csehország 36,53 61% 1,67
Lengyelország 42,06 53% 1,26
Dánia 54,05 60% 1,11
Magyarország 26,55 30% 1,13

Megoldás

2019-ben a piac forgalma meghaladta az 55 milliárd Ft-ot, melynek 50-60%-át adta a két legnagyobb hálózat.
Míg a nagyok az egységes, felismerhető arculattal, erős beszerzési háttérrel, egységes szolgáltatással, tiszta, egyértelmű marketingkommunikációval komoly szeletet hasítanak ki a magyar optikai piacból, addig a sokszínű, kevés üzleti kompetenciával, tervezetlen beszerzéssel rendelkező függetlenek sokszor egymással versenyeznek és alakítgatják a piac rájuk eső részét.

Jelentkezés

Dolgozzunk együtt az éleslátásért!

Csatlakozz Te is a Szemeszter Optika franchise Csapatához a kérdőív kitöltésével!