A nemzetközi hatékonysági mutatókat vizsgálva megállapítható, mintegy 30 %-os tartalék van a magyar optikai piacban. 150 új optika nyitása. 150 profitábilis vállalkozás lehetősége.
Év | Milliárd $ |
---|---|
2019 | 164 $ |
2020 | 172 $ |
2021 | 180 $ |
2022 | 190 $ |
2023 | 200 $ |
2024 | 210 $ |
2025 | 221,33 $ |
2026 | 235 $ |
2027 | 255,34 $ |
Európa a globális piacból 26%-ot hasít ki, mely 2019-ben 36 milliárd US$ forgalmat jelentett a kontinens optikai piaca számára. Míg globálisan 8%-os, addig Európában 3,5%-os növekedést tervez a piac.
Jelentős különbségeket mutat az optikák száma az európai országok között. A legtöbb optika (10.000 főre vetítve) Cipruson (2,69) található, míg ehhez képest hazánkban (1,13) jelentősen az európai átlag (1,41) alatt van ez a szám.
Fontos mutató, az úgynevezett hatékonysági mutató, mely az adott ország optikai piac szemüvegviselőinek (%) és az optikák számának (10.000 főre vetítve) hányadosa.
Az összehasonlításban Csehország és Lengyelország hasonló gazdasági környezetet jelent az optikai piac számára, mint Magyarország, illetve Dániában az optikák száma közel azonos hazánkéval.
A mellékelt grafikonon is látszik, hogy hazánk optikai piacának hatékonysága korrekcióra szorul. Ez magában foglalja az optikák számának növekedési lehetőségét (Lengyelországi adatokkal számolva ez +110 optikát jelent hazánkban), illetve az éleslátás vizsgálatok számának növekedését és azok minőségének fejlesztését.
A magyar optikai piac kiskereskedelmi szereplői között egy jelentős nemzetközi hálózatot, a GrandVision optikai óriást 150 üzlettel, egy hazai tulajdonú láncot, az OpticWord cégcsoportot közel 50 bolttal, illetve független optikákat találunk, összesen közel 800 egységgel.
Ország | Millió Ft |
---|---|
Csehország | 36,53 61% 1,67 |
Lengyelország | 42,06 53% 1,26 |
Dánia | 54,05 60% 1,11 |
Magyarország | 26,55 30% 1,13 |
2019-ben a piac forgalma meghaladta az 55 milliárd Ft-ot, melynek 50-60%-át adta a két legnagyobb hálózat.
Míg a nagyok az egységes, felismerhető arculattal, erős beszerzési háttérrel, egységes szolgáltatással, tiszta, egyértelmű marketingkommunikációval komoly szeletet hasítanak ki a magyar optikai piacból, addig a sokszínű, kevés üzleti kompetenciával, tervezetlen beszerzéssel rendelkező függetlenek sokszor egymással versenyeznek és alakítgatják a piac rájuk eső részét.
Csatlakozz Te is a Szemeszter Optika franchise Csapatához a kérdőív kitöltésével!
Csatlakozz Te is a Szemeszter Optika franchise Csapatához a kérdőív kitöltésével!